2011-07-24

LOS PEKES - MUÑECA DE CERA reloaded



Los Pekes launched this cover of "Poupée de cire, poupée de son", the 1965 Eurovision Song Contest winning song, by France Gall. María Esther, Pepe, Jesús, Pedro, and Luis had a short discography under Zafiro Records in the sixties, as a lot of Spanish ye-yé bands. And, as a lot of Spanish bands, performed international hits, even in the same year, as the case is: Tú serás my baby = Be may baby; Do wah diddy, diddy...

Los Pekes Discography:
  • Z -E 525 Laddy Lo - Al claro de luna - Lo se - Hay tantas chicas en el mundo
  • Z -E 604 Tu serás my baby - De chica en chica - Te quiero, baby - De mi mejor amigo
  • Z - E 636 Do wah diddy, diddy - Hago mal en quererte - Por tí no puedo dormir - La quiero
  • OO - 3 Tu serás my baby - De mi mejor amigo
  • OO - 46 Te quiero, baby - De chica en chica
  • OO - 81 Do wah diddy, diddy - La quiero
  • OO -82 Hago mal en quererte - Por tí no puedo dormir
  • NO - 3 Quieres bailar la bastella - Bailemos la bastella
  • NO - 9 La bastella de Tierce - Ding dong bastella
  • NO - 11 Chao, chao/Downtown - Muñeca de cera
  • NV - 106 "La bastella": Bailemos la bastella - La bastella de Tierce -Quieres bailar la bastella - Ding dong bastella
  • NV - 108 Chao, chao/Downtown - Muñeca de cera - Triste sin tí - Un día y otro.
 

No comments: